Kunstausstellungen im September

Forum für alle die in Shanghai leben, dort Kontakte knüpfen möchten oder sich über Shanghai informieren oder Erfahrungen austauschen möchten.
Antworten
TGH
Forumsprofi
Forumsprofi

Kunstausstellungen im September

Beitrag von TGH »

Moin!

Kunstgalerien gibt es viele in Shanghai. Im September finden zusätzlich noch zwei Kunstausstellungen statt:

Shanghai Art Fair

Duration:
September 14(Wed) - 18(Sun), 2011(5days)

Price for Tickets:
Daily ticket ¥50
School children, students ¥25 (with valid student cards)

Further Information:
http://www.sartfair.com
Shanghai Art Fair 2011 (15th), as Aisa’s celebrated art exchange with long history and high internationalization degree, will be grandly held from Sept.14-18 at ShanghaiMART, continuing the scale as before, presenting domestic and overseas collectors a gorgeous art event in Shanghai as well. Shanghai Art Fair, established in 1997, has been successfully held under the support of Saulterretimized art event, which not only bridged the gap between worldwide and Shanghai, public and art, but also shaped a paradigm for the domestic art fairs. More than 1,000 art galleries, organizations, agencies from over 50 countries and areas participated in this lively art exchange during the past dozen years. Many original artworks from the world-class masters, such as Picasso, Rembrandt, Chagall, Dali, Renoir, Monet, Zhu Dequn, Qi Baishi, Xu Beihong, Zhang Daqian, made the debut in China or Asia through the great stage established by Shanghai Art Fair.

The Asia Pacific Contemporary Art Fair

Duration:
SH Contemporary 2011 will take place from September 8th to September 10th 2011 in Shanghai Exhibition Center.

Price for Tickets:
N.A.

Further information:
http://www.shcontemporary.info
Every September, Shanghai becomes a key destination for the international art world, as the entire Asian contemporary art scene comes together during SH Contemporary for the most dynamic art week of the year.
SH Contemporary is the perfect response to the demands of the developing international art market. The combination of explosive growth among the wealthy Asian upper middle class and the trend towards Asian contemporary art, have created a market searching for development and enlargement of offer within the Asian Pacific geographical area.
Launched in 2007 and with a growing reputation as one of the most prestigious art fair in Asia, SH Contemporary is now the platform for Asian contemporary art attracting the highest number of collectors, art lovers and VIP's from across the world.
Ein Dummer auf Reisen, wird manchmal zum Weisen;
Ein Dummer zu Hause, bleibt sicher Banause.
W. Cowper
Shenzhen
VIP
VIP
Danksagung erhalten: 2 Mal

Re: Kunstausstellungen im September

Beitrag von Shenzhen »

TGH hat geschrieben:The Asia Pacific Contemporary Art Fair

Duration:
SH Contemporary 2011 will take place from September 8th to September 10th 2011 in Shanghai Exhibition Center.
Kleiner Tip am Rande - vorher unbedingt zuhause auf die Toilette - die haben mit die schlimmsten Klos die ich in China je erlebt habe - schon daher ist diese "Messe" fuer den....
Wenn man dann auch noch den ganzen Tag da sein muss ist das wirklich eine Herausforderung.
Wenigstens ist der WeiWei diesmal nicht dabei um mit seiner Gigantomanie die haelfte der "Show" zu verunstalten.
Sicherheit wird da auch ganz klein geschrieben vor 2 Jahren ist eine ganze Wand umgekippt weil sie nur mit Sandsaecken als Gegengewicht aufgestellt wurden - macht nicht viel Sinn wenn da dann 500kg Bilder auf der anderen Seite dran haengen, konnte in der letzten 10tel Sekunde wegspringen und unverletzt davonkommen. Einmal und nie wieder.
TGH
Forumsprofi
Forumsprofi

Beitrag von TGH »

Danke für den warnenden Hinweis! :) Weißt du noch wie teuer die Tickets damals waren?
W. Cowper
Shenzhen
VIP
VIP

Beitrag von Shenzhen »

TGH hat geschrieben:Danke für den warnenden Hinweis! :) Weißt du noch wie teuer die Tickets damals waren?
Nein tut mir leid ich war als eingeladener Aussteller dort :)
TGH
Forumsprofi
Forumsprofi

Beitrag von TGH »

Alles klar. Meine Freundin und ich werden uns wahrscheinlich am 14.9 als Kunstbanausen auf die Shanghai Art Fair trauen. Wer dazu stoßen möchte kann sich gerne bei mir melden.
W. Cowper
einfach-ich
VIP
VIP

Beitrag von einfach-ich »

hier wird noch Kunst auf der Strasse gemacht
sollte auch in China gemacht werden
http://www.spiegel.de/politik/deutschla ... 48,00.html
TGH
Forumsprofi
Forumsprofi

Beitrag von TGH »

Shenzhen hat geschrieben:[...] ich war als eingeladener Aussteller dort :)
Bist du Künstler oder hast du für jemanden dritten ausgestellt?
W. Cowper
Shenzhen
VIP
VIP

Beitrag von Shenzhen »

TGH hat geschrieben:
Shenzhen hat geschrieben:[...] ich war als eingeladener Aussteller dort :)
Bist du Künstler oder hast du für jemanden dritten ausgestellt?
Ich war mal fuer eine Galerie taetig. Also zweites ;)
Antworten